Türk ticaret fuarı Interfresh Eurasia bu yıl 26-28 Eylül tarihleri arasında İzmir’de düzenlenecek.
Interfresh Meyve-Sebze Gıda Fuarı Genel Koordinatörü Murat Özer, bu yılki Interfresh Eurasia, sadece yeni bir mekânla sınırlı kalmadığını söyledi. Özer, “Bu yılın Interfresh Eurasia'sı, hem katılımcılar hem de alıcılar açısından yüzde 200'ün üzerinde bir büyümeyle dikkat çekiyor. Yeni alıcılarla birlikte ziyaretçi tarafında da yeni ülkelerden alıcılar göreceğiz. Katılımcı tarafında ise, yaş ürünlerin yanı sıra kurutulmuş, dondurulmuş ve konserve ürünlerle birlikte meyve ve sebze suları ile sosları içeren çeşitlerimiz oldu” dedi.
"5 ANA KATEGORİYE ODAKLANDIK"
Bu çeşitlilik ile birlikte Interfresh'in önceki yıllardan daha fazla ilgi göreceğini kaydeden Özer, "Bu yılki Interfresh Eurasia 2024 için beş ana kategoriye odaklanıyoruz: Yaş, kurutulmuş meyve ve sebzeler, dondurulmuş ürünler, konserve ürünler ve çeşitli meyve ve sebze suları ile bu ürünlerden yapılan soslar. Bu ürünlerin yanı sıra etkinlikte lojistik, ambalaj, depolama ve yeni teknolojilere özel bölümler olacak. Geçen yıl 44 ülkeden 2.145 alıcıyı ağırladık. Bu yıl, 55 ülkeyi temsil eden alıcılar ve 30'dan fazla zincir market temsilcisi fuara katılım sağlayacağını onayladı, bu da meyve ve sebze endüstrisi için önemli bir ticaret platformu olan Interfresh'e küresel ilginin arttığını gösteriyor” diye konuştu.
“10’DAN FAZLA ÜLKEDEN KATILIMCI VAR”
Fuarın Ortadoğu'dan gelen katılımcılar için de popülerlik kazandığını aktaran Özer şunları söyledi:
“Etkinlik olarak uluslararası bir tanınmışlık kazandık. Avrupa pazarındaki yaz tatilinden sonra ilk büyük ticaret fuarı olmamız, bizi önde gelen bir networking ve ticaret platformu olarak güçlendirdi. Çeşitli ülkelerden, Orta Doğu ülkeleri de dahil olmak üzere, kendi pavilyonlarına sahip olan firmalara gururla ev sahipliği yapacağız. Bu çeşitlilik, Interfresh'in Türk malzemelerinin yanı sıra egzotik meyveler ve tanınmış uluslararası markaların, yenilikçi makineleri ile global bir platform olarak statüsünü pekiştirdiğini gösteriyor. Bugün itibariyle ondan fazla ülkeden katılımcılarımız var. Türkiye'nin Asya ve Avrupa'nın kesişim noktasındaki benzersiz coğrafi konumu, katılımcılar için eşsiz fırsatlar sunuyor. 117 ülkeye vizesiz erişim imkanı ve Türk Hava Yolları'nın 120'den fazla ülkeye direkt uçuşlarıyla, Türkiye Rusya, Orta Asya, Avrupa ve Afrika'ya uzanan pazarlar için ideal bir geçiş noktası olarak hizmet veriyor. Katılımcılar, farklı arka planlardan ve bölgelerden tüccarlar ile bağlantı kurma fırsatlarıyla dolu dinamik bir ortama sahip olacaklar. Interfresh sektör oyuncuları için kaçırılmaması gereken bir fuar ayrıca Interfresh'in beşinci edisyonunu gerçekleştireceğimizi belirtmek isterim, elbette ınterfresh olarak yedinci yılımızı kutluyoruz. Dolayısıyla Interfresh, meyve ve sebzelerin sergilendiği birinci sınıf bir platforma dönüştü."
|