Mobilya ihracatçıları ‘rekabetçi kur’ desteği istiyor

Tarih: 8 Temmuz 2024 Pazartesi 14:42

Türkiye mobilya, kâğıt ve orman ürünleri ihracatı yılın ilk yarısında yüzde 4,5 azalışla 3 milyar 797 milyon 793 bin dolar olurken, AKAMİB ise bu dönemde yüzde 0,6 azalış ile 421 milyon 582 bin dolar ihracat geliri elde etti.

Sektörün miktar bazındaki artışına dikkat çeken AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, buna rağmen fiyat rekabetçiliğindeki dezavantaj nedeniyle değer bazında istenilen hedeflere ulaşılamadığını belirtti. Kılıçer,“Aldığımız siparişler memnun edici fakat bunu değere dönüştürmek için rekabetçi fiyatlar sunacak pozisyon avantajımızın olması gerekiyor. Yılın ikinci yarısından daha umutluyuz, umuyoruz ki ekonomi yönetimimiz de ihracatçılar için gerekli destek mekanizmalarını devreye alırlar” dedi.

Türkiye,haziran ayında Kurban Bayramı tatilinin de etkisiyle yüzde 10,6 düşüşle 18,6 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bu aydaki çalışma günü sayısından olumsuz etkilenenTürkiye mobilya, kâğıt ve orman ürünleri ihracatı dayüzde 17,7 azalışla 546 milyon 297 bin dolaroldu. Akdeniz Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği(AKAMİB) isehaziranayında yüzde 25’lik azalışla54 milyon 618 bin dolarlık ihracata ulaştı.

Yılın ilk yarısındaTürkiye geneli sektör ihracatı yüzde 4,5azalışla3 milyar 797 milyon 793 bin dolar olurken, AKAMİB ise bu dönemde yüzde 0,6 azalış ile 421 milyon 582 bin dolar ihracat geliri elde etti.

IRAK ZİRVEDEKİ YERİNİ KORUDU

Sektörünhaziran ayında Türkiye genelinden yaptığı ihracatta enbaşarılı ilk beş pazarı Irak, Birleşik Krallık, ABD, İran ve Almanya olurken, ilk 6 ayda ise sırasıyla; Irak, Birleşik Krallık, Almanya, ABD ve İran oldu.

AKAMİB’in haziran ayı ihracatında da Irak ilk sırada yer aldı. Irak’ı sırasıyla; Romanya, Almanya,Fransa ve ABD takip etti. Ocak-Haziran döneminde zirvede yine Irak bulunurken, bu ülkeyi sırasıyla; Almanya, Fransa, Romanya ve Libya izledi.

“REKABETÇİ FİYATLAR SUNACAK POZİSYON AVANTAJIMIZIN OLMASI GEREKİYOR”

Haziran ayı ihracatındaki düşüşün temel nedeninin 9 günlük Kurban Bayramı tatili olduğunu söyleyen AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer, diğer yandan artan maliyetler ve enflasyon karşısında kurun uzun süredir aynı pozisyonda kalmasının fiyat rekabetçiliğini zorlaştırdığını belirtti.

Geçen yıla göre miktar bazında siparişlerin arttığını ifade eden Kılıçer, şöyle devam etti: “Aldığımız siparişler memnun edici fakat bunu değere dönüştürmek için rekabetçi fiyatlar sunacak pozisyon avantajımızın olması gerekiyor. İhracatçı firmalarımız çok uzun zamandır rakip ülkelerle rekabet edebilmek için ciddi fedakârlıklar gösteriyor. Yılın ikinci yarısından daha umutluyuz, umuyoruz ki ekonomi yönetimimiz de ihracatçılar için gerekli destek mekanizmalarını devreye alırlar. İhracatçıların desteklendiği ortamda daha fazla döviz geliri elde ederek yatırıma, istihdama ve enflasyonla karşı mücadeleye ciddi katkı sunabiliriz.”


Etiket:


Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

 
 
 
  GÜNCEL
 
 
  HAVA DURUMU
 
 
 
  FACEBOOK
 


 
 
 


 
 
 
 

Mersin Ekspres | Siteden yararlanırken yayın politikamızı okumanızı tavsiye ederiz. mersinekspres.com.tr © Copyright 2024 Tüm hakları saklıdır.
İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz. Mersin Ekspres basın ve yayın meslek ilkelerine uyar.

URA MEDYA