Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı başka bir bölgeye yapılacağı iddiaları Mersin kent gündemini meşgul ederken MESİAD, kentte inşaatın bir an önce başlanması gerektiğini bildirdi.
Mersin Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (MESİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Engin, Mersin Ana Konteyner Limanı’nın Mersin’ den başka bir bölgeye yapılmasını tüm kent dinamikleri ve kamuoyu olarak kabul etmediklerini söyledi.
MESİAD, Mersin Gazeteciler Cemiyeti’nde bir toplantı düzenlendi. Toplantıya MESİAD Yönetimi, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ayhan Kızıltan, MGC Başkanı R. Kaya Tepe, sivil toplum kuruluş temsilcileri de katıldı.
Toplantıda konuşan MESİAD Başkanı Hasan Engin, MESİAD olarak uzun zamandır kentte yapılması için uğraş verdikleri Mersin Ana Konteyner Limanı’nın Mersin’ den başka bir bölgeye yapılmasını kabul edilmez olduğunu söyledi. Başkan Engin, başta Mersin Valisi Ali Hamza Pehlivan, Ankara’ da TBMM’ de temsil eden iktidar ve muhalefet milletvekilleri, yerel yönetimler, STK’lar ve tüm Mersinlilerin projenin kentte yapımına başlanması için birlik olma çağrısında bulunduklarını belirterek, "Türkiye; Ortadoğu, Asya, Avrupa üçgeni içinde yük trafiği açısından son derece dinamik ve stratejik bir bölgede yer almaktadır. Ülkemiz, gelişen global dünya ekonomisindeki fonksiyonelliğini artırmayı amaçlayarak yeni stratejileri hayata geçirebilmek için çağdaş planlamalara gereksinim duymaktadır. Mersinimiz ise ihracat, tarım, sanayi, lojistik ve turizm başta olmak üzere birçok sektörde ülkemize değer katmaktadır. Son yıllarda artan dış ticaret ve üretim hacmi ile Mersinimiz önemli kentlerin başında gelmektedir. DBağlantıevlet maliyesine vergi vermede Türkiye 5’incisi iken yatırım almada 25. Sırada olan kentimiz bu yatırımı hak etmiştirö dedi.
Başkan Engin, Mersin Ana Konteyner Limanı’ nın etüt, proje ve ÇED çalışmalarının 10’uncu 5 yıllık kalkınma planından önce tamamlandığına dikkat çekerek, "1/100 binlik planlara Ana Konteyner Limanı’nın Mersin’e yapılacağı işlenmişti. 10’uncu Kalkınma Planı’nda olduğu gibi Ana Konteyner Limanı’nın yeri Mersin’dir. Ancak 11. Kalkınma Planı’nda ‘Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı’ ifadesi kullanıldı. Durum üzerine TBMM’ de açıklama yapan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Sn. Fuat Oktay, Ana Konteyner Limanı’nın Mersin’den başka yere yapılmayacağını ifade etti. Sn. Fuat Oktay’ın sözü devlet sözüdür. Konu ile ilgili Ulaştırma Altyapı Bakanımızdan açıklama bekliyoruz. MESİAD ve Mersin kamuoyu olarak başka alanlara yapılmasını istemiyoruzö diye konuştu.
Mersin Körfezi rüzgar yönü ve derinlik yönünden en uygun Konteyner Limanı için en uygun alan olduğunu kaydeden Başkan Engin, "HUB limanı olarak hizmet vermek üzere yıllık 12 milyon TEU konteyner elleçleme kapasitesiyle 355 milyon Euro bedelle inşa edilecek yeni konteyner limanının Mersin dışında bir yere yapılması bu yatırımı tehlikeye sokacaktır. Mersin; İç Anadolu, Güneydoğu Anadolu başta olmak üzere birçok bölgemizdeki dökme yük, tarımsal ürünler ve madensel ürünlerimizin ihracatı için en iyi lokasyonda yer almaktadır. Mersin, Akdeniz bölgesinin kalbi; ekonomisi, ticareti ve lojistiğinin merkezidir. Yıllık 8 bin geminin yanaşması ve binlerce kişinin istihdam edilmesi beklenen Cebelitarık Boğazı ve Süveyş Kanalına kesintisiz ulaşım sağlayan, 400 hektarlık deniz alanına inşa edilecek olan Mersin Konteyner Limanı’nın yapılmasıyla kentimiz; Avrupa, Ortadoğu, Uzakdoğu ve Orta Asya’nın liman merkezi olacaktır. MESİAD ve Mersinliler olarak konuyu gündemde tutmalı, bu konuda birbirimize kenetlenmeli, sesimizi yetkililere ve ilgili mercilere duyurmalıyız. Hükümetimiz, tıpkı Filyos ve Çandarlı limanlarını yaptığı gibi Mersin Ana Konteyner Limanı’ nın yapımına başlamalı ya da yatırımcıların yapmasına imkan sağlamalıdır. Kentimizin, ülkemizin çıkarlarını gözeterek Mersin Ana Konteyner Limanı’ nın Mersin’ de yapımına başlanması için kamuoyunu sağduyulu ve ısrarcı olmaya, tüm STK’ ları, Mersin Milletvekillerini Ankara’ya Bakanlık ve TBMM’ ye konu üzerine buluşmaya davet ediyoruz" ifadelerini kullandı.
|