Doğu Akdeniz’in turizm merkezlerinden Mersin, yerli ve yabancı medyada en çok konuşulan Türk tatil beldelerini listesinde saf dışı kaldı.
Medya Takip Merkezi (MTM), yerli ve yabancı medyada en çok konuşulan Türk tatil beldelerini araştırdı. Yerli turistlerin Bodrum'u, yabancıların ise Fethiye'yi tercih ettikleri görülürken, Doğu Akdeniz'in turizm merkezi Mersin liste dışında kaldı.
Turizm sektöründe beklenen yoğunluk sonrası, Türkiye’deki popüler tatil beldeleri de gündemdeki yerini aldı. Zira Türkiye’nin gözde tatil beldeleri yurt içi ve yurt dışı basınının da ilgi odağında. Tatil tercihinde önemli bir kaynak olarak kullanılan medyada en çok konuşulan tatil beldelerini mercek altına alan MTM araştırmasında ortaya çıkan sonuçlar şöyle;
10 bini aşkın basın, TV, internet ve sosyal medya mecrasında yapılan taramalara göre; tatil haberlerinde artışın gözlendiği 24.05.2021-24.06.2021 tarihleri arasında gündeme en çok gelen tatil beldesi, 29 bin 4 haber ile Bodrum oldu. Son yıllarda, ünlü simaların da uğrak yeri haline gelerek popülerliğini arttırmaya devam eden Çeşme ise, 10 bin 583 haber ve sosyal medya paylaşımına konu olarak 2'nci sıraya yerleşti. Tatil denince akla ilk gelen bölgelerden olan Akdeniz’in, en popüler beldelerinden Alanya ise 9 bin 354 haber ve sosyal medya paylaşımında yer alarak listeye 3'üncü sıradan giriş yaptı.
PAMUKKALE 4'ÜNCÜ SIRADA
UNESCO Dünya Miras Listesi'nde kendisine yer bulan Pamukkale de tatil için en çok konuşulan beldeler arasında yer aldı. Gerek travertenleri gerekse antik havuz, kaplıca gibi birçok turizm figürü ile popülerliğini koruyan Pamukkale, 7 bin 325 haber ile listenin 4'üncü sırasına adını yazdırdı. Hem yerli, hem yabancı turistin yoğun olarak tercih ettiği bir diğer turizm beldesi olan Marmaris de en çok konuşulan tatil bölgelerinden biri oldu.
YABANCI BASININ GÖZDESİ FETHİYE
Türk turizmi, dünya genelindeki popülerliğini her geçen gün arttırmasıyla, küresel sosyal medya mecralarında da çok konuşuluyor. Geçtiğimiz yıl 12,7 milyon yabancı turiste ev sahipliği yapan Türkiye, aşılama hızıyla birlikte dikkatleri yine üzerine çekmeyi başardı. Konuya dair MTM’nin profesyonel sosyal medya takip servisi DigiLup verilerine göre; Türk turizm beldeleri, global çaptaki sosyal medya mecrasında, Türkiye’ye göre yüzde 83 daha az konuşulsa da 14 bini aşkın yorum ve paylaşıma konu oldu. Yabancı turistin en çok ilgi gösterdiği Fethiye, 3 binden fazla paylaşıma konu olurken, Türkiye’nin en popüler tatil beldesi Bodrum ise 2 bin 500’den fazla konuşularak listenin 2'nci sırasında yer aldı. 2 bin 500’i aşkın paylaşım ile Pamukkale’nin 3'üncü olduğu listede, Alanya ise 2 bin 400 paylaşım ile en çok konuşulan 4'üncü bölge oldu.
MERSİN LİSTE DIŞINDA
Doğu Akdeniz'in turizm merkezlerinden olan Mersin, listede kendisine yer bulamadı. Anamur, Bozyazı, Aydıncık, Silifke ve Erdemli gibi tatil beldeleri saf dışı kaldı. Mersin'le özdeşleşen Kızkalesi'nin söz konusu sıralamada yer bulamaması, bölgedeki turizm işletmecilerini üzdü.
|